Enghlish عضویت و ورود اعضاء نقشه سایت ایمیل تماس با ما RSS
۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ شهريور
هدر
پرسش هاي متداول

1- در چه مواردي انشعاب برق موقتا قطع خواهد شد ؟

- در صورتيكه‌ تنها مشترك‌ يا مصرف‌كننده‌ برق‌ پس‌ از تسويه‌ حساب‌ ، تقاضاي‌ قطع ‌موقت‌ انشعاب‌ برق‌ را نمايد

-  اگر مشترك‌ صورتحساب برق خود را پرداخت ننمايد و يا  در انجام‌ تعهدات‌ خود در مورد انشعاب‌ برق‌ قصور نمايد.
- در صورتيكه‌ برق‌ به‌ مصرف‌ غيرمجاز برسد و يا در تاسيسات‌ متعلق‌ به‌ شركت ‌دستكاري‌ شود يا مقررات‌ فني‌ و استاندارد و همچنين‌ حريم‌ تاسيسات‌ برق‌ رعايت‌ نشود.
- در صورتيكه‌ امكان‌ قرائت‌ كنتور در سه ‌دوره‌ متوالي‌ بدليل‌ بسته‌ بودن‌ درب محل ميسر نگردد.

2- در چه مواردي انشعاب برق بطور دائم جمع آوري ، پرونده باطل و با مشترك تسويه حساب خواهد شد ؟

- هرگاه‌ مشتركي‌  درخواست‌ برچيدن‌ دائم‌ انشعاب ‌را بنمايد 

- هرگاه‌ بدهي‌ مشترك يا استفاده‌ كننده ‌پس‌ از گذشت‌ حداقل‌ يكسال‌ از تاريخ‌ قطع‌ موقت‌ برق،‌ به‌ 50% هزينه‌هاي‌ عمومي‌ برقراري ‌انشعاب‌ برسد و عليرغم‌ ارسال‌ صورتحساب‌ و اخطار، وضعيت‌ بدهي مشخص نگردد 
- هرگاه انشعاب قطع شده براي بار دوم، بطور ‌خودسرانه‌ وصل گردد

 

3- در صورت قطعي برق يا بروز حادثه مرتبط با برق با كجا تماس بگيرم ؟

در صورت طولاني شدن قطعي برق يا بروز حادثه مرتبط با حوزه برق يا وجود اشكال در تاسيسات شبكه برق مي توانيد با شماره 121 تماس حاصل نماييد يا از طريق اپليكيشن همراه برق اعلام خاموشي نماييد.

4- عدم پرداخت قبض در محدودۀ زماني 6 تا 7 روزه چه مشكلاتي را در پي دارد؟

پس از گذشت موعد مقرر، مبلغ قبض فعلي در قبض دورۀ آينده به عنوان بدهي منظور مي­ شود و اصلاح قبض، نيازمند صرف زمان و هزينه است.

5-به چه روشهايي مي توان قبض برق مصرفي را پرداخت كرد؟

تلفن 1521 ، پرداخت اينترنتي ، دستگاه خودپرداز ATM) ) ،دستگاه كارت­خوان (POS) ، تلفن ­بانك ، همراه­ بانك ، اپليكيشن همراه برق ( نسخه آندرويد)  

6- براي هر واحد مسكوني يا تجاري امكان درخواست چند كنتور وجود دارد؟

براي هر واحد تنها امكان درخواست يك كنتور وجود دارد. يعني به ازاي هر پروانۀ ساختمان ­مي­توان يك كنتور خريداري نمود.

7- چگونه يك انشعاب جديد خريداري كنم ؟

متقاضيان محترم مي توانند جهت درخواست انشعاب به واحد خدمات مشتركين برق در شهرستان محل سكونت خود مراجعه نمايند و يا از طريق وب سايت و يا اپليكيشن برق اقدام به ثبت درخواست انشعاب جديد و بارگذاري مدارك نمايند.

8-مدارك مورد نياز براي دريافت انشعاب چيست ؟

-         متقاضيان برق خانگي : ارائه درخواست متقاضي/ اصل سند ملك يا پروانه ساختماني معتبر / كپي شناسنامه / كارت ملي و فرم تكميل شده تقاضاي انشعاب برق

-         متقا ضيان كشاورزي : ارائه پروانه بهره برداري معتبر از سازمان آب منطقه اي يا جهاد كشاورزي با قيد قدرت و زمان اعتبار

-         متقاضيان صنعتي : ارائه پروانه كسب معتبر يا گواهي فعاليت صنعتي از اتحاديه صنوف مربوطه يا اتحاديه شركتهاي تعاوني صنعتي و همچنين ارائه يكي از مدارك زير براي مشتركين صنعتي ديماندي  (جواز تاسيس -موافقت اصولي -كارت شناسائي- گواهي فعاليت صنعتي و پروانه بهره برداري معتبر)

-         متقاضيان عمومي : ارائه نامه از ارگان مربوطه

9- ساعات پيك مصرف يعني چه ؟

ساعاتي درهر شبانه روز، داراي بيشترين مصرف برق (انرژي الكتريكي) است كه به آن ساعات پيك مصرف يا اوج بار گفته ميشود. در ايران به طور معمول در شش ماه نخست سال طي ساعت هاي 12 تا 16 در روز (پيك روزانه) و 20 تا 24 در شب است و در شش ماه دوم ساعات 17 تا 22 اعلام شده است. كه در اين ساعات نيز مصرف برق گران تر از ساير اوقات حساب مي شود.

10- مشترك چگونه مي تواند انشعابهاي موجود خود را ادغام نمايد؟
در صورتي كه مشترك داراي چند فقره انشعاب در يك محل بوده مي تواند براساس مقررات نسبت به ادغام انشعابهاي ياد شده و دريافت يك فقره انشعاب به ميزان مجموع قدرت قراردادي انشعابهاي موجود اقدام نمايد . در اين صورت ارزش انشعابهاي موجود و انشعاب درخواستي نيز به نرخ روز محاسبه و مابه التفاوت آن از مشترك دريافت و نسبت به ادغام انشعاب اقدام خواهد گرديد.

11-چه ساعاتي كم باري ، چه ساعاتي ميان باري و چه ساعاتي اوج بار هستند ؟

ساعات مصرف به سه رده ميان باري ، اوج بار و كم باري به شرح ذيل تقسيم شده است :

از اول مهر تا پايان اسفند

از اول فروردين تا پايان شهريور

ساعات مصرف

از ساعت 5 تا 17

از ساعت 7 تا 19

ميان باري

از ساعت 17 تا 21

از ساعت 19 تا 23

اوج بار

از ساعت 21 تا 5

از ساعت 23 تا 7

كم باري

 

12-تفاوت تعرفه انشعاب آزاد چيست ؟

انشعاب آزاد انشعابي است كه مشترك بدون پرداخت عزينه عمومي برقراري انشعاب و با پرداخت وديعه معمولا بصورت موقت ، جهت ساخت و ساز و يا ساير موارد انشعاب خريداري مي نمايد . بهاي برق مصرفي اينگونه اشتراكها با توجه به تعرفه هاي مورد محاسبه سال مربوطه ، 20 درصد بيشتر از اشتراكهاي دائم مي باشد.

13- صورتحساب علي الحساب چيست ؟

در صورت عدم امكان قرائت كنتور توسط مامور قرائت ( عدم حضور مشترك در محل انشعاب و ...) صورتحساب علي الحساب با توجه به مصارف دوره مشابه سال قبل صادر مي شود.

14- هزينه خريد انشعاب جديد در سال 98 چقدر است ؟

هزينه هاي متعلقه: هزينه هاي برقراري انشعاب متقاضيان  برق تكفاز مطابق جدول ذيل است .

 نوع آمپراژ

منطقه

كاربري

ستون 1 هزينه عمومي

ستون 2 سرشكن نيرورساني

لوازم اندازه گيري

جمع كل

15آمپر تكفاز

روستايي

خانگي

1,072,200

1,903,800

1,887,000

4,863,000

25آمپر تكفاز

روستايي

خانگي

1,787,000

3,173,000

1,887,000

6,847,000

غيرخانگي

1,787,000

15,050,000

1,887,000

18,724,000

32آمپر تكفاز

روستايي

خانگي

2,287,360

7,387,000

1,887,000

11,561,360

غيرخانگي

2,287,360

19,264,000

1,887,000

23,438,360

25آمپر تكفاز

شهري

خانگي

1,787,000

15,050,000

1,887,000

18,724,000

غير خانگي

1,787,000

15,050,000

1,887,000

18,724,000

32آمپر تكفاز

شهري

خانگي و غيرخانگي

2,287,360

19,264,000

1,887,000

23,438,360

 

 

15- در صورت تغيير شماره تلفن يا مستاجر ، چگونه شماره تلفن جديد را در سيستم ثبت كنم تا پيامك قبض برق ارسال گردد ؟

در صورت تغيير شماره تلفن همراه يا جابجايي مستاجر ، كافيست توسط شماره تلفن همراه جديد ، شناسه قبض مربوط به اشتراك را بصورت *1*شناسه قبض* به شماره 300071649 ارسال نماييد يا شماره تلفن خود را به مامور برق اعلام كنيد.

 

 


تاریخ به روز رسانی: 1398/04/15
تعداد بازدید: 160
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
كليه حقوق وب سايت متعلق به شركت توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان مي باشد(استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است)
         |  پياده سازي  با  پرتال سازماني درسا       
بستن
Powered by DorsaPortal