سوالات متداول

پرسش های متداول

1- در صورتیکه‌ تنها مشترک‌ یا مصرف‌کننده‌ برق‌ پس‌ از تسویه‌ حساب‌ ، تقاضای‌ قطع ‌موقت‌ انشعاب‌ برق‌ را نماید

2- اگر مشترک‌ صورتحساب برق خود را پرداخت ننماید و یا در انجام‌ تعهدات‌ خود در مورد انشعاب‌ برق‌ قصور نماید.

3- در صورتیکه‌ برق‌ به‌ مصرف‌ غیرمجاز برسد و یا در تاسیسات‌ متعلق‌ به‌ شرکت ‌دستکاری‌ شود یا مقررات‌ فنی‌ و استاندارد و همچنین‌ حریم‌ تاسیسات‌ برق‌ رعایت‌ نشود.

4- در صورتیکه‌ امکان‌ قرائت‌ کنتور در سه ‌دوره‌ متوالی‌ بدلیل‌ بسته‌ بودن‌ درب محل میسر نگردد.

1- متقا ضیان کشاورزی : ارائه پروانه بهره برداری معتبر از سازمان آب منطقه ای یا جهاد کشاورزی با قید قدرت و زمان اعتبار

2- متقاضیان صنعتی : ارائه پروانه کسب معتبر یا گواهی فعالیت صنعتی از اتحادیه صنوف مربوطه یا اتحادیه شرکتهای تعاونی صنعتی و همچنین ارائه یکی از مدارک زیر برای مشترکین صنعتی دیماندی (جواز تاسیس -موافقت اصولی -کارت شناسائی- گواهی فعالیت صنعتی و پروانه بهره برداری معتبر)

3- متقاضیان عمومی : ارائه نامه از ارگان مربوطه

متقاضیان محترم می توانند جهت درخواست انشعاب از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن برق من اقدام به ثبت درخواست انشعاب جدید و بارگذاری مدارک نمایند.

در صورت طولانی شدن قطعی برق یا بروز حادثه مرتبط با حوزه برق یا وجود اشکال در تاسیسات شبکه برق می توانید با شماره 121 تماس حاصل نمایید یا از طریق اپلیکیشن همراه برق اعلام خاموشی نمایید.

پس از گذشت موعد مقرر، مبلغ قبض فعلی در قبض دورۀ آینده به عنوان بدهی منظور می­ شود و اصلاح قبض، نیازمند صرف زمان و هزینه است.

تلفن 1521 ، پرداخت اینترنتی ، دستگاه خودپرداز ATM) ) ،دستگاه کارت­خوان (POS) ، تلفن ­بانک ، همراه­ بانک ، اپلیکیشن برق من

برای هر واحد تنها امکان درخواست یک کنتور وجود دارد. یعنی به ازای هر پروانۀ ساختمان ­می­توان یک کنتور خریداری نمود.

1- هرگاه‌ مشترکی‌ درخواست‌ برچیدن‌ دائم‌ انشعاب ‌را بنماید

2- هرگاه‌ بدهی‌ مشترک یا استفاده‌ کننده ‌پس‌ از گذشت‌ حداقل‌ یکسال‌ از تاریخ‌ قطع‌ موقت‌ برق،‌ به‌ 50% هزینه‌های‌ عمومی‌ برقراری ‌انشعاب‌ برسد و علیرغم‌ ارسال‌ صورتحساب‌ و اخطار، وضعیت‌ بدهی مشخص نگردد

3- هرگاه انشعاب قطع شده برای بار دوم، بطور ‌خودسرانه‌ وصل گردد

ساعاتی درهر شبانه روز، دارای بیشترین مصرف برق (انرژی الکتریکی) است که به آن ساعات پیک مصرف یا اوج بار گفته میشود. در ایران به طور معمول در شش ماه نخست سال طی ساعت های 12 تا 16 در روز (پیک روزانه) و 20 تا 24 در شب است و در شش ماه دوم ساعات 17 تا 22 اعلام شده است. که در این ساعات نیز مصرف برق گران تر از سایر اوقات حساب می شود.

در صورتی که مشترک دارای چند فقره انشعاب در یک محل بوده می تواند براساس مقررات نسبت به ادغام انشعابهای یاد شده و دریافت یک فقره انشعاب به میزان مجموع قدرت قراردادی انشعابهای موجود اقدام نماید . در این صورت ارزش انشعابهای موجود و انشعاب درخواستی نیز به نرخ روز محاسبه و مابه التفاوت آن از مشترک دریافت و نسبت به ادغام انشعاب اقدام خواهد گردید.

ساعات مصرف به سه رده میان باری ، اوج بار و کم باری به شرح ذیل تقسیم شده است :

از اول مهر تا پایان اسفند از اول فروردین تا پایان شهریور ساعات مصرف
از ساعت 5 تا 17 از ساعت 7 تا 19 میان باری
از ساعت 17 تا 21 از ساعت 19 تا 23 اوج باری
از ساعت 21 تا 5 از ساعت 23 تا 7 کم باری

 

براي مشاهده تعرفه و قوانين ومقررات فروش برق به سايت وزارت نيرو به آدرس زير مراجعه كنيد.
 
 
 
 
 

با سامانه 121 تماس گرفته و علت را جويا شويد. 

 
 
 
 

انشعاب آزاد انشعابی است که مشترک بدون پرداخت عزینه عمومی برقراری انشعاب و با پرداخت ودیعه معمولا بصورت موقت ، جهت ساخت و ساز و یا سایر موارد انشعاب خریداری می نماید . بهای برق مصرفی اینگونه اشتراکها با توجه به تعرفه های مورد محاسبه سال مربوطه ، 20 درصد بیشتر از اشتراکهای دائم می باشد.

در صورت عدم امکان قرائت کنتور توسط مامور قرائت ( عدم حضور مشترک در محل انشعاب و ...) صورتحساب علی الحساب با توجه به مصارف دوره مشابه سال قبل صادر می شود.

در صورت تغییر شماره تلفن همراه یا جابجایی مستاجر ، کافیست توسط شماره تلفن همراه جدید ، شناسه قبض مربوط به اشتراک را بصورت *1*شناسه قبض* به شماره 300071649 ارسال نمایید یا شماره تلفن خود را به مامور برق اعلام کنید.

جهت برقراري يا رفع مشكل از روشنايي معابر, ابتدا با سامانه121 تماس گرفته و درخواست خود را در سامانه ثبت نماييد.درخواست شما جهت بررسي و اقدام لازم به امورات برق مربوطه واگذار مي گردد و شما مي توانيد از امورات برق مربوطه پيگيري نماييد.
 
 

مرحله اول: زمانيكه پروانه ساخت از شهرداري محترم دريافت نموديد حتما قبل از شروع به ساخت جهت درخواست انشعاب مراجعه فرماييد   

مرحله دوم: جهت واريز هزينه و عقد قرارداد زمانيكه ساخت سقف طبقات به پايان رسيد مراجعه فرماييد.     

مرحله سوم: جهت نصب انشعابات زمانيكه كف و ديوارها اتمام و درب مجتمع نصب شد مراجعه فرماييد 
 
شما در هر منطقه كه باشيد مي توانيد با تماس با سامانه تلفني حوادث برق (شماره تلفن 121) همكاران مارا آگاه فرماييد
 
1: پرداخت قبض برق توسط مشترك
2: مراجعه مشترك به امور برق مربوطه جهت اعلام پرداخت بدهي برق(به همراه داشتن مدرك پرداخت قبض)
3: دريافت فيش پرداخت هزينه قطع و وصل مجدد از امور برق مربوطه و پرداخت آن توسط مشترك وارائه آن به امور برق مربوطه  
4:  تماس با مامور وصول مطالبات توسط امور برق مربوطه جهت وصل انشعاب 
5: مراجعه مامور وصول مطالبات به محل مشترك و وصل مجدد انشعاب برق 
 

 

 

 

پرسیدن سوال

captcha
1x 2x