پرسش هاي متداول

1- در چه مواردی انشعاب برق موقتا قطع خواهد شد ؟

- در صورتیکه‌ تنها مشترک‌ یا مصرف‌کننده‌ برق‌ پس‌ از تسویه‌ حساب‌ ، تقاضای‌ قطع ‌موقت‌ انشعاب‌ برق‌ را نماید

-  اگر مشترک‌ صورتحساب برق خود را پرداخت ننماید و یا  در انجام‌ تعهدات‌ خود در مورد انشعاب‌ برق‌ قصور نماید.
- در صورتیکه‌ برق‌ به‌ مصرف‌ غیرمجاز برسد و یا در تاسیسات‌ متعلق‌ به‌ شرکت ‌دستکاری‌ شود یا مقررات‌ فنی‌ و استاندارد و همچنین‌ حریم‌ تاسیسات‌ برق‌ رعایت‌ نشود.
- در صورتیکه‌ امکان‌ قرائت‌ کنتور در سه ‌دوره‌ متوالی‌ بدلیل‌ بسته‌ بودن‌ درب محل میسر نگردد.

2- در چه مواردی انشعاب برق بطور دائم جمع آوری ، پرونده باطل و با مشترک تسویه حساب خواهد شد ؟

- هرگاه‌ مشترکی‌  درخواست‌ برچیدن‌ دائم‌ انشعاب ‌را بنماید 

- هرگاه‌ بدهی‌ مشترک یا استفاده‌ کننده ‌پس‌ از گذشت‌ حداقل‌ یکسال‌ از تاریخ‌ قطع‌ موقت‌ برق،‌ به‌ 50% هزینه‌های‌ عمومی‌ برقراری ‌انشعاب‌ برسد و علیرغم‌ ارسال‌ صورتحساب‌ و اخطار، وضعیت‌ بدهی مشخص نگردد 
- هرگاه انشعاب قطع شده برای بار دوم، بطور ‌خودسرانه‌ وصل گردد

 

3- در صورت قطعی برق یا بروز حادثه مرتبط با برق با کجا تماس بگیرم ؟

در صورت طولانی شدن قطعی برق یا بروز حادثه مرتبط با حوزه برق یا وجود اشکال در تاسیسات شبکه برق می توانید با شماره 121 تماس حاصل نمایید یا از طریق اپلیکیشن همراه برق اعلام خاموشی نمایید.

4- عدم پرداخت قبض در محدودۀ زمانی 6 تا 7 روزه چه مشکلاتی را در پی دارد؟

پس از گذشت موعد مقرر، مبلغ قبض فعلی در قبض دورۀ آینده به عنوان بدهی منظور می­ شود و اصلاح قبض، نیازمند صرف زمان و هزینه است.

5-به چه روشهایی می توان قبض برق مصرفی را پرداخت کرد؟

تلفن 1521 ، پرداخت اینترنتی ، دستگاه خودپرداز ATM) ) ،دستگاه کارت­خوان (POS) ، تلفن ­بانک ، همراه­ بانک ، اپلیکیشن برق من

6- برای هر واحد مسکونی یا تجاری امکان درخواست چند کنتور وجود دارد؟

برای هر واحد تنها امکان درخواست یک کنتور وجود دارد. یعنی به ازای هر پروانۀ ساختمان ­می­توان یک کنتور خریداری نمود.

7- چگونه یک انشعاب جدید خریداری کنم ؟

متقاضیان محترم می توانند جهت درخواست انشعاب از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن برق من اقدام به ثبت درخواست انشعاب جدید و بارگذاری مدارک نمایند.

8-مدارک مورد نیاز برای دریافت انشعاب چیست ؟

-         متقاضیان برق خانگی : ارائه درخواست متقاضی/ اصل سند ملک یا پروانه ساختمانی معتبر / کپی شناسنامه / کارت ملی و فرم تکمیل شده تقاضای انشعاب برق

-         متقا ضیان کشاورزی : ارائه پروانه بهره برداری معتبر از سازمان آب منطقه ای یا جهاد کشاورزی با قید قدرت و زمان اعتبار

-         متقاضیان صنعتی : ارائه پروانه کسب معتبر یا گواهی فعالیت صنعتی از اتحادیه صنوف مربوطه یا اتحادیه شرکتهای تعاونی صنعتی و همچنین ارائه یکی از مدارک زیر برای مشترکین صنعتی دیماندی  (جواز تاسیس -موافقت اصولی -کارت شناسائی- گواهی فعالیت صنعتی و پروانه بهره برداری معتبر)

-         متقاضیان عمومی : ارائه نامه از ارگان مربوطه

9- ساعات پیک مصرف یعنی چه ؟

ساعاتی درهر شبانه روز، دارای بیشترین مصرف برق (انرژی الکتریکی) است که به آن ساعات پیک مصرف یا اوج بار گفته میشود. در ایران به طور معمول در شش ماه نخست سال طی ساعت های 12 تا 16 در روز (پیک روزانه) و 20 تا 24 در شب است و در شش ماه دوم ساعات 17 تا 22 اعلام شده است. که در این ساعات نیز مصرف برق گران تر از سایر اوقات حساب می شود.

10- مشترک چگونه می تواند انشعابهای موجود خود را ادغام نماید؟
در صورتی که مشترک دارای چند فقره انشعاب در یک محل بوده می تواند براساس مقررات نسبت به ادغام انشعابهای یاد شده و دریافت یک فقره انشعاب به میزان مجموع قدرت قراردادی انشعابهای موجود اقدام نماید . در این صورت ارزش انشعابهای موجود و انشعاب درخواستی نیز به نرخ روز محاسبه و مابه التفاوت آن از مشترک دریافت و نسبت به ادغام انشعاب اقدام خواهد گردید.

11-چه ساعاتی کم باری ، چه ساعاتی میان باری و چه ساعاتی اوج بار هستند ؟

ساعات مصرف به سه رده میان باری ، اوج بار و کم باری به شرح ذیل تقسیم شده است :

از اول مهر تا پایان اسفند

از اول فروردین تا پایان شهریور

ساعات مصرف

از ساعت 5 تا 17

از ساعت 7 تا 19

میان باری

از ساعت 17 تا 21

از ساعت 19 تا 23

اوج بار

از ساعت 21 تا 5

از ساعت 23 تا 7

کم باری

 

12-تفاوت تعرفه انشعاب آزاد چیست ؟

انشعاب آزاد انشعابی است که مشترک بدون پرداخت عزینه عمومی برقراری انشعاب و با پرداخت ودیعه معمولا بصورت موقت ، جهت ساخت و ساز و یا سایر موارد انشعاب خریداری می نماید . بهای برق مصرفی اینگونه اشتراکها با توجه به تعرفه های مورد محاسبه سال مربوطه ، 20 درصد بیشتر از اشتراکهای دائم می باشد.

13- صورتحساب علی الحساب چیست ؟

در صورت عدم امکان قرائت کنتور توسط مامور قرائت ( عدم حضور مشترک در محل انشعاب و ...) صورتحساب علی الحساب با توجه به مصارف دوره مشابه سال قبل صادر می شود.

14- در صورت تغییر شماره تلفن یا مستاجر ، چگونه شماره تلفن جدید را در سیستم ثبت کنم تا پیامک قبض برق ارسال گردد ؟

در صورت تغییر شماره تلفن همراه یا جابجایی مستاجر ، کافیست توسط شماره تلفن همراه جدید ، شناسه قبض مربوط به اشتراک را بصورت *1*شناسه قبض* به شماره 300071649 ارسال نمایید یا شماره تلفن خود را به مامور برق اعلام کنید.

 

 


تاریخ به روز رسانی:
1399/09/12
تعداد بازدید:
5382
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان است.
Powered by DorsaPortal